Yaşayan Değerler Eğitimi



Değerler eğitimi, okullarda müfredata adapte edilerek işlenen bir yan eğitim programı olarak tanımlanabilir. Temel amacı yeni değerlerin programa eklenmesiyle çocukların zararlı alışkanlıklardan korunması, yaşamlarında bu değerlerin yerleşmesi, hayata ve çevrelerine karşı olumlu tutum geliştirmelerine katkıda bulunulmasıdır.

TARİHÇE

Ülkemizde Yaşayan Değerler Eğitimi ile anılan eğitim programı LIVİNG VALUES EDUCATION PROGRAMI adıyla 1995 yılında Brahma Kumaris eğitim kuruluşu tarafından ‘Daha iyi bir dünya için değerlerimizi paylaşıyoruz’ adlı proje ile aile&çift ve eğitim psikoloğu Dianne Tillman tarafından oluşturulmuştur. LVEP ilerleyen yıllar içerisinde geliştirilmeye devam edilmiş ve 60’tan fazla ülkede eğitim hayatında hali hazırda kullanılmaktadır.

LVE eğitimcilere çocukların kültürel-geleneksel zemin üzerinde, evrensel değerlere de vakıf olmalarını sağlamak adına destek sağlamakta, yol göstermektedir.

12 EVRENSEL DEĞER

SEVGİ, ÖZGÜRLÜK, İŞ BİRLİĞİ, HOŞGÖRÜ, MUTLULUK,DÜRÜSTLÜK, BARIŞ, ALÇAKGÖNÜLLÜLÜK, SAYGI, SORUMLULUK, YARDIMSEVERLİK, ÇEVRE DUYARLILIĞI/SADELİK

Çocuklar için şiddetin olmadığı bir dünya düşüncesi çerçevesinde bizde Denizin İncileri Anaokulu olarak, tüm yaş gruplarımıza ayrı ayrı, gelişim özellikleri göz önünde bulundurularak keyifli etkinlikler ile değerler eğitimi çalışmalarımızı sürdürmekteyiz.